OHANA INFANTIL

Habilitats comunicatives

Som Edurne González,Carme Llambrich, Zaida Gracía, Júlia Montero i Aroa Peinado, estudiants de la URV i aquest és el nostre blog de l'assignatura d'habilitats comunicatives.

IDENTITAT DIGITAL, QUI ETS A INTERNET?

Escrito por ohanainfantil 21-10-2016 en identitat digital. Comentarios (0)

Vulguem o no la tecnologia ens envaeix. L'aparició d’Internet y els dispositius mòbils ens ha facilitat la vida en molts aspectes, obrint-nos les portes a la xarxa i fent que la nostra presència en aquesta sigui molt important i accessible a tothom. Estem en un moment de canvi, i la nostra identitat esta canviant, passant dels antics DNI a la identitat digital.La identitat digital és el conjunt d'informació publicada a Internet sobre un mateix  a través de diverses plataformes socials  i que composen el teu perfil i la imatge que els demés perceben de tu;el que nosaltres volem ensenyar a la xarxa o més bé el que la xarxa diu de nosaltres. Es tracta d'un conjunt de característiques de cada individu, el que publica a la xarxa formant part d'una societat digital. Aquestes identitats poden coincidir o no amb la realitat, estar en la xarxa significa tindre una representació d'un mateix que es construeix a partir de la nostra activitat, amb els textos, imatges, vídeos, likes o pàgines que visitem.

Els nostres perfils es poden controlar fins a cert punt, passant de ser persones anònimes a ser personatges públics on qualsevol pot trencar la nostra vulnerabilitat . Però realment som conscients dels riscos que comporta? Per a adonar-nos si realment controlem o no la nostra activitat dins del gran món de les xarxes existeixen algunes webs com lollipop o the museum of me, que ens ajuden a descobrir-ho. Així doncs, com més aviat controlis i gestionis la teva identitat digital millor, perquè això pot derivar a problemes com a suplantacions de imatg

Per a saber més sobre aquest tema, us deixem un vídeo informatiu: 



LES PISSARRES DIGITALS

Escrito por ohanainfantil 19-10-2016 en pissarra digital. Comentarios (0)

En aquesta ocasió parlarem de la pissarra digital, que com ja sabeu és un sistema que consisteix en un ordinador multimèdia, generalment connectat a Internet, i un videoprojector, per tal de poder veure sobre una pantalla o paret tot allò que veiem des de l'ordinador. Aquestes imatges es poden controlar a través d'un llapis, d'un marcador o del dit a sobre de la mateixa pissarra. Gràcies a aquesta tecnologia qualsevol usuari pot crear tot tipus de contingut digital com per exemple diverses activitats didàctiques que podem utilitzar per donar una classe de manera més interactiva. Aquesta eina ens permet convertir una classe en una experiència molt més interessant, entretinguda per als infants i ens permet fer que cooperin molt més entre ells. Al contrari que amb les pissarres de guix tradicionals, amb les pissarres digitals podem treballar amb diferents suports com són les imatges, els vídeos, jocs interactius, etc.

Com a futurs educadors i educadores tenim la responsabilitat de saber utilitzar i crear continguts per fer d'aquesta eina un recurs més per a utilitzar a l'aula i així contribuir a millorar l'aprenentatge dels nostres alumnes. És per això que vam tenir un petit taller a classe, on se'ns va proporcionar un programa molt senzill per a descarregar als nostres ordinadors o tauletes i d'aquesta manera poder crear nosaltres mateixos activitats per provar després a la pissarra digital que tenim instal·lada a l'aula. Amb aquesta activitat vam poder veure de primera mà que crear aquest contingut era d'allò més senzill i que podíem preparar activitats enfocades a qualsevol àmbit del currículum acadèmic de qualsevol any escolar, ja fos a educació infantil, primària, secundària... A més a més vam veure com, amb aquestes activitats, continguts que es poden fer més pesats per als alumnes com podrien ser les matemàtiques es podien convertien en un joc on els alumnes s'ho podien passar be i aprendre alhora.


JA ENS PODEU TROBAR A TWITTER!

Escrito por ohanainfantil 19-10-2016 en Twitter. Comentarios (0)

Benvinguts un altra vegada al nostre blog! Avui portem la bona nova... Ja ens podeu trobar a twitter!

Twitter és una plataforma o red social que permet als seus usuaris enviar i llegir textos amb una longitud màxima de 140 caracters denominats "tweets", afegints "hastags" per a que sigui més fàcil ubicar "tweets" d'altres usuaris, que parlin d'un tema del teu interés. A més, compta amb una peculiaritat pròpia, com són els "retweet" o RT, que consisteix en citar a una altra persona i que els nostres seguidors vegin el tweet que ens agrada i donar difussió a certa persona. Twitter es pot utilitzar tant en dispositius mòbils com en tauletes o ordinadors. Com qualsevol red social, es basa en el nombre de seguidors. Les publicacions apareixen a la inversa, és a dir, l'última publicació apareix la primera en el perfil. 

Als nostres comptes es parla principalment de temes d'educació, que pot ser siguin del vostre interés. Compartim vídeos i articles interessants, recerques, imatges, curiositats i a més a més us mantindrem informats cada vegada que publiquem  posts al nostre blog. També els utilitzem per publicar tot allò que aprenem a classe per tal de comunicar-vos-ho i que vosaltres també ho pogueu aprendre.
Us deixem els nostres noms d'usuari per si ens voleu començar a seguir. Segur que no us descebrà! Twitter ens ha obert les portes a nous coneixements, idees i persones relacionades amb el nostre àmbit professional i personal.


QUI VA DIR QUE APRENDRE ERA AVORRIT?

Escrito por ohanainfantil 19-10-2016 en Educación. Comentarios (0)

Entrem al S.XXI i ens conformem amb aprendre nous conceptes mitjançant llibres de paper o llibres digitals, quan realment, tenim al nostre abast altres recursos, com ara imatges, vídeos o apps. Ja fa uns quants anys els vídeos i les imatges s'han tornat virals, tant per transmetre coneixements com per entretenir al públic. Amb els vídeos podem transmetre dinamisme, colors, interacció, música... Així doncs, unint aquests conceptes podem aconseguir un nivell més alt d'atenció i motivació per part dels alumnes.

Són molts els canals de YouTube, per exemple, dedicats a compartir coneixements. En molts dels casos es tracta de professors o mestres en un àmbit concret que comparteixen els seus vídeos com si es tractessin de una classe. A demés, no té per que tractar-se de professors compartint lliçons de matemàtiques o filosofia, molts cops podem trobar vídeos en aquesta plataforma de contingut educatiu per a nens creat tant per mestres com per altres usuaris afeccionats a aquests temes. 

Així doncs, el passat dia 14 d'octubre vam trobar dos exemples on els nens podien aprendre mitjançant vídeos i imatges.

  • En format vídeo vam exposar un exemple on Dora l'exploradora ensenyava els colors d'una manera dinàmica i divertida.
  • En format imatges vam descobrir l'app Dic-dic, que serveix perquè els nens aprenguin paraules en altres idiomes.