OHANA INFANTIL

Habilitats comunicatives

Som Edurne González,Carme Llambrich, Zaida Gracía, Júlia Montero i Aroa Peinado, estudiants de la URV i aquest és el nostre blog de l'assignatura d'habilitats comunicatives.

LES PISSARRES DIGITALS

Escrito por ohanainfantil 19-10-2016 en pissarra digital. Comentarios (0)

En aquesta ocasió parlarem de la pissarra digital, que com ja sabeu és un sistema que consisteix en un ordinador multimèdia, generalment connectat a Internet, i un videoprojector, per tal de poder veure sobre una pantalla o paret tot allò que veiem des de l'ordinador. Aquestes imatges es poden controlar a través d'un llapis, d'un marcador o del dit a sobre de la mateixa pissarra. Gràcies a aquesta tecnologia qualsevol usuari pot crear tot tipus de contingut digital com per exemple diverses activitats didàctiques que podem utilitzar per donar una classe de manera més interactiva. Aquesta eina ens permet convertir una classe en una experiència molt més interessant, entretinguda per als infants i ens permet fer que cooperin molt més entre ells. Al contrari que amb les pissarres de guix tradicionals, amb les pissarres digitals podem treballar amb diferents suports com són les imatges, els vídeos, jocs interactius, etc.

Com a futurs educadors i educadores tenim la responsabilitat de saber utilitzar i crear continguts per fer d'aquesta eina un recurs més per a utilitzar a l'aula i així contribuir a millorar l'aprenentatge dels nostres alumnes. És per això que vam tenir un petit taller a classe, on se'ns va proporcionar un programa molt senzill per a descarregar als nostres ordinadors o tauletes i d'aquesta manera poder crear nosaltres mateixos activitats per provar després a la pissarra digital que tenim instal·lada a l'aula. Amb aquesta activitat vam poder veure de primera mà que crear aquest contingut era d'allò més senzill i que podíem preparar activitats enfocades a qualsevol àmbit del currículum acadèmic de qualsevol any escolar, ja fos a educació infantil, primària, secundària... A més a més vam veure com, amb aquestes activitats, continguts que es poden fer més pesats per als alumnes com podrien ser les matemàtiques es podien convertien en un joc on els alumnes s'ho podien passar be i aprendre alhora.


JA ENS PODEU TROBAR A TWITTER!

Escrito por ohanainfantil 19-10-2016 en Twitter. Comentarios (0)

Benvinguts un altra vegada al nostre blog! Avui portem la bona nova... Ja ens podeu trobar a twitter!

Twitter és una plataforma o red social que permet als seus usuaris enviar i llegir textos amb una longitud màxima de 140 caracters denominats "tweets", afegints "hastags" per a que sigui més fàcil ubicar "tweets" d'altres usuaris, que parlin d'un tema del teu interés. A més, compta amb una peculiaritat pròpia, com són els "retweet" o RT, que consisteix en citar a una altra persona i que els nostres seguidors vegin el tweet que ens agrada i donar difussió a certa persona. Twitter es pot utilitzar tant en dispositius mòbils com en tauletes o ordinadors. Com qualsevol red social, es basa en el nombre de seguidors. Les publicacions apareixen a la inversa, és a dir, l'última publicació apareix la primera en el perfil. 

Als nostres comptes es parla principalment de temes d'educació, que pot ser siguin del vostre interés. Compartim vídeos i articles interessants, recerques, imatges, curiositats i a més a més us mantindrem informats cada vegada que publiquem  posts al nostre blog. També els utilitzem per publicar tot allò que aprenem a classe per tal de comunicar-vos-ho i que vosaltres també ho pogueu aprendre.
Us deixem els nostres noms d'usuari per si ens voleu començar a seguir. Segur que no us descebrà! Twitter ens ha obert les portes a nous coneixements, idees i persones relacionades amb el nostre àmbit professional i personal.


QUI VA DIR QUE APRENDRE ERA AVORRIT?

Escrito por ohanainfantil 19-10-2016 en Educación. Comentarios (0)

Entrem al S.XXI i ens conformem amb aprendre nous conceptes mitjançant llibres de paper o llibres digitals, quan realment, tenim al nostre abast altres recursos, com ara imatges, vídeos o apps. Ja fa uns quants anys els vídeos i les imatges s'han tornat virals, tant per transmetre coneixements com per entretenir al públic. Amb els vídeos podem transmetre dinamisme, colors, interacció, música... Així doncs, unint aquests conceptes podem aconseguir un nivell més alt d'atenció i motivació per part dels alumnes.

Són molts els canals de YouTube, per exemple, dedicats a compartir coneixements. En molts dels casos es tracta de professors o mestres en un àmbit concret que comparteixen els seus vídeos com si es tractessin de una classe. A demés, no té per que tractar-se de professors compartint lliçons de matemàtiques o filosofia, molts cops podem trobar vídeos en aquesta plataforma de contingut educatiu per a nens creat tant per mestres com per altres usuaris afeccionats a aquests temes. 

Així doncs, el passat dia 14 d'octubre vam trobar dos exemples on els nens podien aprendre mitjançant vídeos i imatges.

  • En format vídeo vam exposar un exemple on Dora l'exploradora ensenyava els colors d'una manera dinàmica i divertida.
  • En format imatges vam descobrir l'app Dic-dic, que serveix perquè els nens aprenguin paraules en altres idiomes.
                         



PROFESSORS DEL S.XXI

Escrito por ohanainfantil 30-09-2016 en Professor. Comentarios (0)

Quin hauria de ser el paper d'un professional del segle XXI?

Tots tenim una idea de com ha de ser el nostre professor o mestre ideal, algú pacient, amb ganes d'ensenyar i d'educar per vocació. Tot i això actualment encara hi ha molts docents que es limiten a aixecar-se pel matí sense cap mena de motivació o senzillament per a anar al centre on treballen, obrir un llibre damunt la taula i dir a tots els nens el que han de saber, memoritzar i aprendre i com ho han de fer, després manar una pila de deures i acabar la seva jornada a l'escola per marxar un altre cop cap a casa. Creiem que això ja era poc vàlid abans que no hi havien gaires recursos per educar a l'aula però avui en dia ho és encara menys ja que això causa una desmotivació als alumnes per seguir aprenent i descobrint nous coneixements.

El rol del docent ha canviat totalment des de fa uns anys amb l'aparició de la tecnologia a les aules. Encara que, principalment ha de transmetre uns valors i educar a l'alumnat. La manera de transmetre coneixements, la didàctica, s'ha anat adaptant a les noves necessitats socials. La tecnologia comença a jugar un paper molt important en la manera d'educar. Les TIC han canviat totalment la manera d'ensenyar i aprendre. Considerem que algunes de les qualitats que han de continuar tenint els docents són per exemple la paciència, que sigui proper als alumnes, que sigui empàtic... Però sobretot, una de les qualitats essencials que ha de tenir un bon docent en aquest segle és que ha de donar als seus alumnes les eines necessàries, les ganes i la curiositat per que puguin investigar, buscar i aprendre per si mateixos i d'aquesta manera aconseguir que la seva educació i ampliació de coneixements no acabi mai mentre sentin curiositat per les coses que els envolten. D'aquesta manera el docent, cada cop més, hauria de convertir-se en un guia i mentor.

És per això que hem creat una infografia amb Picktochart amb algunes caracteristiques d'aquest docent del nou segle:



L'AVENÇ TECNOLÒGIC A LES AULES

Escrito por ohanainfantil 16-09-2016 en educació. Comentarios (0)

"Els avenços tecnològics i el desenvolupament de la comunicació global han introduït nous gèneres, formes i mitjans de comunicació."

Si fiquem la vista 30 anys enrere veurem com era impensable que les escoles disposessin mínimament d'un aula d'informàtica, en canvi ara, és a l' inversa, no hi ha un alumne que no disposi d'una eina tecnològica per treballar tant a casa com a l'aula.
Amb tots els avenços tecnològics que hem anat vivint en els darrers anys, hem vist com canviava tot al nostre voltant tant en la vida quotidiana com en aquest cas, en el món de l'educació.

Aquests avenços han convertit l'ensenyament en una cosa molt més dinàmica i còmoda tant pels alumnes com per als educadors. 
Les noves eines permeten un fàcil accès al coneixement i una agilització en l'aprenentatge. Algunes d'aquestes eines emprades en aules solen ser les pissarres digitals, tauletes, projectors, apps, etc.
Consegüentment, podem dir que vivim en un món en el qual la tecnologia ens va invaïnt progressivament i nosaltres en fem un bon profit per tal de satisfer les nostres necessitats, en aquest cas, educatives.



                                               Nens tauleta